Spring naar de primaire inhoud

Stephan ten Kate

Blog over e-commerce, online communities & slimmer werken

Hoofdmenu

  • Home
  • Archief: blog
  • Onderzoeken
  • Boek: Slimmer Online Werken

Bericht navigatie

← Vorige Volgende →

Nieuwe klanten en contactpersonen zoeken en vinden via Linkedin

Geplaatst op 20 augustus 2012 door Stephan ten Kate

Vroeger was het als accountmanager soms lastig te achterhalen welke personen verantwoordelijkheid waren voor een bepaalde functie binnen een organisatie. Vooral bij prospects kon je niet altijd uitgaan van de informatie in je CRM systeem of de adressenleverancier. Bellen en vragen was vaak de enige optie – een optie die veel tijd kost. Met 3+ miljoen Nederlandse leden op Linkedin lukt dit vaak binnen een paar seconden!

Wat is Linkedin in de basis?

Linkedin is het grootste professionele sociale netwerk ter wereld, met wereldwijd 175 miljoen gebruikers. In de basis draait Linkedin om het profiteren van elkaars zakelijke netwerk en kennis: je maakt een profiel aan (een soort digitaal CV) en bouwt relaties op met mensen die je zakelijk gezien relevant vindt.

Daarnaast zijn er nog genoeg andere onderdelen die verder gaan dan dit redelijk passieve gebruik van Linkedin (zoals bedrijven volgen, aan discussiegroepen deelnemen, nieuws delen, etc.), maar dit artikel gaat in op de basis: het vinden van een relevant contactpersoon binnen Linkedin als vertegenwoordiger/account manager/sales afdeling/etc.

Stappenplan: in 6 stappen nieuwe klanten en/of contactpersonen vinden

  1. Ga naar www.linkedin.nl en log in met je Linkedin account.
  2. Ga rechtsboven naast het zoekveld naar Geavanceerd.
    Het uitgebreide zoekscherm verschijnt (zie hieronder).
  3. Vul achter Bedrijf de naam van de organisatie in.
    Test even hoe de bedrijfsnaam in Linkedin staat:
    Hotel casa 400 kan bijvoorbeeld als ‘casa400’ staan vermeld.
  4. Kies daarna eronder voor Huidig (betekent dat de organisatie de huidige werkgever is).
  5. Klik eronder op Zoeken (zie hieronder).


Hierna komen de zoekresultaten naar voren met de namen en functie die ze nu hebben (zie hieronder). Je ziet dat er nog meer mogelijkheden zijn om je zoeken te specificeren zoals titel, locatie, opleiding (zie hier voor een korte uitleg).

6. Klik op de naam van een persoon om zijn/haar profiel in te zien.

    Extra tip zodat mensen niet kunnen zien dat je hun profiel bezocht hebt

    Standaard kunnen mensen zien dat je hun profiel bezocht hebt.
    Hoewel ik er meestal geen voorstander ben, kan je dit als volgt verbergen:

    1. Klik rechtsboven op je naam > instellingen.
    2. Ga linksonder naar account > selecteren wat anderen zien wanneer u hun profiel bekijkt
    3. Kies voor U blijft volledig anoniem.
    Gebruik je als accountmanager deze basisfunctionaliteit van Linkedin al?
    Kennen jouw collega’s ook deze mogelijkheden om snel nieuwe klanten of contactpersonen te zoeken?
    Deel dit artikel gerust met ze!

    Geen artikel meer missen? Abonneer je gratis via RSS of per e-mail.

    Pagina delen: Facebooktwitterpinterestlinkedin

    Gerelateerde Berichten

    • Punt.
    • Presentatie: slimmer werken op de digitale snelweg
    • Slimmer online werken: tools update
    Dit bericht werd geplaatst in Slimmer Werken en getagd account manager, crm, klantcontact, LinkedIn, relaties, sales, scrm, software tips+trucs, stappenplan, tips, tools, vertegenwoordiger door Stephan ten Kate . Bookmark de permalink .

    Categorieën

    • E-commerce & E-business (8)
    • Events (28)
    • Ongecategoriseerd (92)
    • Online Communities (12)
    • Presentaties (5)
    • Slimmer Werken (32)
    • Social Media (27)
    Facebooktwitterlinkedinrssfoursquare

    Slimmer Online Werken?


    "Ongekende tip-dichtheid!"
    ★★★★★
    "De Lonely Planet voor de Online Werker"
    ★★★★★
    Bekijk >

    Geen artikel meer missen?

    Schrijf je in voor de nieuwsbrief:
    (of klik hier om je in te schrijven)
    Ondersteund door WordPress