Ik blog hier veelal over slimmer werken, events en online trends. Weinig over mijn werk bij Ten Kate Textiel. Maar in deze blog wel. Ik namelijk trots op mijzelf. De nieuwe B2B webshop van Ten Kate Textiel is officieel gelanceerd! Bloed, zweet en tranen heeft het de afgelopen jaren gekost, maar hiermee gaan we de online zakelijke textielmarkt hopelijk op z’n kop zetten. Even een promo via het persbericht hieronder đ
Recent is de webshop TenKateTextiel.nl geheel vernieuwd. Ten Kate Textiel is de textielspecialist voor bedrijven: de vernieuwde webshop biedt een assortiment van 23.000 producten. âHiermee zijn we in Nederland de grootste online aanbieder op het gebied van textiel voor de zakelijke marktâ, stelt Stephan ten Kate, e-business manager binnen Ten Kate Textiel.
Met de lancering van de nieuwe webshop beleeft het zakelijke online textielsegment tegelijkertijd een primeur: Ten Kate Textiel toont op deze schaal als eerste zakelijke textiel-webshop direct de prijzen bij de gepresenteerde producten. âWij denken dat de zakelijke markt wel rijp is voor deze transparantie, daarbij merken we duidelijk dat de textielmarkt snel verandert, er komen nieuwe doelgroepen bij die een nieuw zoekgedrag laten zienâ.
Nieuwe doelgroepen verwachten meer
âWe zijn verheugd met het succes van de nieuwe webshopâ, vervolgt Ten Kate. âWe hebben veel tijd geĂŻnvesteerd om de 23.000 producten zo logisch mogelijk online te presenteren. Onze vertegenwoordigers hebben frequent gesproken met onze klanten, maar ook zelf hebben we regelmatig ruggespraak gehouden met klanten. De ontvangen feedback hebben we grotendeels verwerkt in de nieuwe webshop. Zo hebben we de populairste segmenten benoemd en slimme productfilters geĂŻntroduceerd die haarfijn aansluiten op de wensen van onze klanten. Bezoekers kunnen met behulp van de filters nu veel eenvoudiger en sneller het gewenste product vinden.â
De vernieuwde webshop speelt hiermee in op de trend dat het zoek- en oriĂ«ntatiegedrag binnen de zakelijke textielmarkt beduidend verandert. Bestaande klanten oriĂ«nteren meer voordat ze bestellen, maar ook nieuwe doelgroepen als kinderdagverblijven en kleinschalige zorginstellingen verkennen de zakelijke textielmarkt steeds nadrukkelijker. âMet name de nieuwe generatie verwacht meer van een webshop, zij zijn gewend aan een bol.com of wehkamp.nl. Het tonen van de prijzen was een aspect waar wij binnen Ten Kate Textiel al langer over nadachten, de veranderende markt heeft deze primeur binnen de zakelijke textielmarkt versneld.â
Adviesrol ook online optimaal invullen
Het vernieuwende TenKateTextiel.nl is met 23.000 producten de grootste online aanbieder binnen de zakelijke textielmarkt in Nederland. Naast het transparante karakter en het verhoogde gebruikersgemak voor bezoekers, heeft Ten Kate Textiel nog een doelstelling benoemd: de adviesrol ook online zo optimaal mogelijk invullen.
âBinnen onze markt gaat het vaak om grotere bestellingen, impulsaankopen zijn hier nauwelijks aan de orde. Dit houdt in dat de klant zich op elk niveau binnen de webshop zo goed mogelijk wil oriĂ«nteren. We tonen dan ook bewust op iedere webpagina onze contactgegevens. Heeft de klant een vraag, dan beantwoorden we deze snel en accuraat. Ook de productfotoâs vinden we belangrijk. We hebben dan ook veel aandacht besteed aan goede productfotoâs en kwaliteitsomschrijvingen, zo kan een klant zich een nauwkeurig beeld vormen van de geboden producten. Tijdens het bestelproces ziet de klant per stap waar hij zich bevindt en wat hij kan verwachten, zo houdt de klant altijd het overzicht.”
Nieuwsgierig? Bekijk snel de Ten Kate Textiel webshop!
Geschreven door Stephan ten Kate.
Geen artikel meer missen? Abonneer je gratis via RSS of per e-mail.
Gefeliciteerd Stephan. Ziet er goed uit đ
Thanks Bertjan!