Weekly catch week 39

Met wat vertraging, geef ik hieronder weer een selectie van artikelen die ik de afgelopen week met interesse gelezen heb en graag wil delen. Deze keer met volgens mij zeer interessante links met informatie over onder andere de kracht van sociale media om organisaties te veranderen, het communicatievak en de nieuwe media, de impact van Twitter ten opzichte van RSS, het nieuwe werken binnen SNS Reaal en leerpunten uit die case, en 37 tips voor het locatie onafhankelijk werken. Veel plezier!

Social media algemeen

‘Foute’ bedrijven op de knieën door sociale media
Door sociale media krijgen consumenten (eindelijk) meer macht. Dit artikel in de Volkskrant bespreekt een paar voorbeelden uitgebreid, waar onder Oxfam Novib, Nestlé, Facebook, en BP.

Twitter is het nieuwe Nova
“Tien manieren waarop dit supersnelle, ultrakorteberichtenmedium de politiek beïnvloedt.”

Make the revolution
Goed Engels artikel dat even verder gaat dan het marketingsperspectief van sociale media, namelijk over democratie en revolutie.

Het communicatievak en de definitie van social media
Goed artikel op Frankwatching waarin wordt ingegaan op de definitie van sociale media en hoe de verschillen daarin wat kunnen uitleggen over het huidige communicatie vak.

Twitter is great spreading news and information, but only very quickly
Als je Twitter gebruikt, is het handig te weten wat voor effect Twitter kan hebben. Twitter heeft namelijk een andere rol dan bijvoorbeeld RSS wat betreft nieuwsvergaring.

Interne social media

Hoe gebruikt bedrijf social media intern?
Een paar leuke cases over hoe sommige organisaties sociale media intern inzetten. Eindelijk wat verder dan potentie en eventuele waarde, gewoon duidelijke voorbeelden.

Het Nieuwe Werken bij SNS REAAL verkoopt zichzelf
Mooie praktijkcase van SNS REAAL, met daaruit voortvloeiend een paar goede tips wat betreft het opzetten van ‘het nieuwe werken’ processen.

Yammer Debuts A Facebook For The Enterprise
Yammer (soort van Twitter binnen de firewall), breidt uit met Facebook interface en integratie van 3rd party applicaties.

Is the term Social Media holding you back?
Binnen sommige organisaties heeft de term ‘social media’ heeft een wat negatief effect, terwijl de term juist ook de kracht van het huidige web omschrijft. David Meerman Scott legt uit hoe hij social media op een andere manier verwoordt zodat iedereen deze kracht kan herkennen en ethousiasmeren. Hij gebruikt bijvoorbeeld de term ‘Real-Time Media’.

Tools

Keepstream
Deze tool kwam ik tegen op de site van Erwin Blom. Handig hulpmiddel om bepaalde tweets te selecteren en op een website te tonen, in plaats van telkens een printscreen te maken.

Marketing

Rake actie
Hele gave virtual reality toepassing om aandacht te vragen voor het doodschieten van dieren.

De toekomst van E-commerce en Webshops
De toekomst van e-commerce en hoe organisaties dit kunnen benaderen via het customer lifetime value.

Lifehacking

37 Productivity Tips for Working From Anywhere
Super artikel op Mashable met veel nuttige tips voor de hedendaagse kenniswerker die niet locatiegebonden is.

Video

Ik kwam deze, al weer een oude, video van Martijn Aslander tegen, waarin hij op een leuke laagdrempelige manier uitlegt wat de kracht van Twitter nu is. Must see!

9. twitter | martijn aslander from punkmedia on Vimeo.

Pagina delen: Facebooktwitterpinterestlinkedin

Één reactie op “Weekly catch week 39

  1. Pingback: Video catch: de kracht van Twitter laagdrempelig uitgelegd -Stephan ten Kate

Reacties zijn gesloten.