Weekly catch week 37

Met wat vertraging hier weer een nieuwe weekly catch, met een selectie van artikelen die ik de afgelopen week met interesse gelezen heb en graag wil delen. Deze keer met informatie over onder andere het wel of niet beteugelen van sociale media, de nieuwe online Twitter versie, de toekomst van journalistiek, paar leuke weetjes, cijfers en trends en hoe het internet ons brein verandert.

Sociale media algemeen

‘Beteugel gebruik van sociale media’
‘Werknemers kunnen hun werkgever ernstige schade berokkenen door het gebruik van sociale media (…) stelt advocaat Renzo Ter Haseborg.’ Een redelijk achterhaalde mening mijns inziens, en er wordt al lekker fel over gediscussieerd.

Like Minds 2010 Social Media Operationalization Presentation
Leuke presentatie die aangeeft wat sociale media zijn en hoe ze ingezet kunnen worden voor organisatie’s hun doelstellingen.

The New Twitter Is an Attack on All Desktop Apps
De nieuwe online versie van Twitter komt ! Dit artikel duikt in de nieuwe features, zal dit de desktop applicaties vervangen?

The Future of Social Media in Journalism
Een super artikel dat ingaat op de toekomst van journalistiek, trends en de inzet van sociale media hierin.

Social Media in Nederland: cijfers en feiten
De titel zegt het al: veel interessante cijfers over sociale media die gedeeld zijn tijdens de afgelopen Social Media Club Amsterdam.

T-mobile moet nog wennen aan webcare
Zoals velen wel hebben gemerkt, is er nogal wat ophef over ontstaan over het feit dat T-mobile webcare via openbaar via Twitter iemand’s gebruikersnaam en wachtwoord gestuurd heeft.

Marketing

Crowdsourced service: Not whether, but how.
Leuk artikel dat ingaat op de mogelijkheden van crowdsourcing als onderdeel van een organisatie’s klantenservice.

Kennismanagement

Meshin, toepassing van semantic technologie
Semantische tool om slimmer met e-mail in outlook om te gaan. Dit gaat weer een stap verder dan de laatst geïntroduceerd Gmail priority inbox.

Vier redenen waarom de iPad het onderwijs verovert
De iPad als kennistool binnen het onderwijs. Wanneer komen de eerste Nederlandse voorbeelden?

Lifehacking

Reboot RSS readers? Sorry, that train has left the station
RSS is een blijvertje, maar RSS readers zullen steeds minder gebruikt worden met de opkomst van Twitter en Facebook.

Hoe het internet ons brein verandert
Het menselijk concentratie verdwijnt snel volgens de Amerikaanse wetenschapspublicist Nicholas Carr. Dit artikel duikt daar verder op in en geeft wat tegengas.

Recruitment

Twitter’s Hiring Strategies
Interessante kijk in de keuken van de recruitmentactiviteiten van Twitter.

Pagina delen: Facebooktwitterpinterestlinkedin