
De afgelopen week waren er veel interessante artikelen te lezen! Deze weekly catch zit dan ook boordevol met leuke en leerzame artikelen over onder andere de leercurve van social business, veel inzichten uit feitjes en rapporten, social media inzet in een B2B context, zingeving als onderdeel van je online branding, de rol van online sociale netwerken in politieke revoluties, een nuttige segmentatie van online consumenten en een paar slimmer werken tips. Veel leesplezier!
Social media
Meer in het leven dan social media
Lekker wat tegengeluid: sociale media zijn maar een onderdeel van een hele mix van kanalen. Zet ze dan ook geïntegreerd in.
Social Media Strategy Learning Curve and Framework
Zeer uitgebreid artikel met een social media framework dat de leercurve van een ‘social business’ strategie uiteenzet, met zeer heldere uitleg.
Waarom social fans stoppen met het volgen van merken en wat je daaraan kunt doen
Interessant artikel over een rapport dat aangeeft waarom mensen de relaties met bedrijven verbreken: te veel niet-relevante content zenden is killing.
Every employee in your company can have a role in social media
Veel organisaties blokkeren nog steeds veel online sociale netwerken, terwijl ze hun medewerkers juist wel kunnen gebruiken voor het online contact met hun klanten.
Geen excuus meer: Online PR voor B2B
Ja, social media zijn ook zeker interessant om toe te passen in een B2B omgeving, alleen moet het dan ook wel intern ‘verkocht’ worden.
B2B blogging en content marketing trends rapport
Blogging kan voor B2B veel betekenen, mits strategisch ingezet en onderdeel van de volledige marketing inzet. Dit rapport gaat in op de trends voor B2B blogging.
Waardigcreatie: waardecreatie in de betekeniseconomie
De opkomst van de betenisecononomie dwingt organisaties een nieuw aspect aan hun merk te koppelen: being. Oftewel zingeving voor je klanten en fans.
Don Tapscott: The Debate on Social Media and Revolutions: Reality Steps In
Don Tapscott’s visie: het internet en sociale media in het bijzonder bewijzen weldegelijk dat revolutie mogelijk is via online netwerken. Het afsluiten van het internet verkeer door de gevestigde orde levert alleen maar meer tegenstand op.
E-commerce
De eerste integrale segmentatie van de online consument
Niet iedereen die veel van internet gebruik maakt is ook daadwerkelijk aanwezig op sociale media. TNS NIPo introduceert een nuttige segmentatie van intergebruikers, die vooral duidelijk maakt dat elk segment een eigen internetstrategie vereist.
Het digitaal internet jaaroverzicht van 2010 volgens comScore
De highlights uit het ComScore rapport over het internet in 2010.
Slimmer werken
A zero-email organization ? Please be serious…
In de vorige weekly catch berichtte ik al over Atos’ ambitie om binnen drie jaar e-mail vrij te werken. Bertrand Duperrin duikt dieper op deze gedachte en concludeert dat er een paradigma shift nodig is: “tool serve people instead of people serve tools”.
5 Simple Tools That Unleash Meaningful Work
Heel fijn artikel dat je weer even met beide benen op aarde zet. Soms is het kantoor niet de meest ideale manier of efficiënt te werken door alle aanwezige afleidingen. Met deze vijf tips geef je je productiviteit weer een boost op het werk!
Top 10 TED talks
Voor de inspiratie: Marketingfacts oprichter Marco Derksen stelde zijn eigen top 10 van TED talks samen.
ideapaint
Maak van elke muur een whieboard!



