
Hierbij een nieuwe wekelijkse selectie met artikelen die ik de afgelopen week met interesse gelezen heb en graag wil delen. Deze keer met een hele gave marketingcase van KLM, eindelijk een duidelijk inzicht in de nieuwe generatie consumenten en hoe die via sociale media te benaderen zijn, interne sociale media inzet voor kennismanagement, de rol van context voor innovatietrajecten, een video over een werkevolutie en meer.
Social media
KLM volgt social media en verrast klanten met surprise
Dit is denk ik wel een van de tofste marketing acties van de afgelopen tijd! Samen met Boondoggle heeft de KLM een campagne opgezet waarbij klanten die via Foursquare inchecken op een KLM locatie, verrast worden met een persoonlijk cadeau voordat ze het vliegtuig ingaan. De kennis over een relevant cadeau wordt verzameld via verscheidene sociale netwerksites.
Creating Your Social Media Plan
Als je als organisatie sociale media in wil gaan zetten, heb je uiteraard een plan en een strategie nodig. Dit artikel is wat dat betreft dan verplichte kost, aangezien het een prachtig overzicht geeft van aspecten die daarbij van belang zijn.
Introducing Generation C: The Connected Collective Consumer
Maak kennis met generatie C. Wat C betekent? Veel, maar voornamelijk ‘community’. Nielsen geeft hier aan hoe organisaties deze generatie moet aanspreken.
10 ways to create a social media dashboard
Hoe kun je omgaan met alle online conversaties die betrekking hebben tot jouw organisatie? Deze 10 tools zorgen voor een duidelijker beeld van jouw online aanwezigheid.
Het nieuwe werken
10 Misverstanden over Het Nieuwe Werken/ Ambtenaar 2.0
Het nieuwe werken is nog niet bij iedereen ingeburgerd, en soms zijn er wat misverstanden die wat nuance nodig hebben. Deze blog bespreekt tien van zulke misverstanden.
Het Nieuwe Werken
Mooi betoog dat voor het nieuwe werken in essentie een kritisch aspect belangrijk is: vertrouwen.
Kennismanagement
Sociaal met je collega’s
Artikel dat een goed overzicht geeft van welke social media tools intern ingezet kunnen worden om kennisdeling en sociaal netwerk versterking te realiseren.
Contextual Knowledge and Sticky Information
Dit artikel geeft met een persoonlijke ervaring aan dat de context waarin kennis wordt gedeeld zeer belangrijk is voor het innovatievermogen van organisaties. Vanuit dat perspectief moet nog maar eens kritisch gekeken worden naar alle outsourcing activiteiten, aangezien er dan contextspecifieke kennis verloren kan gaan.
Video: de (r)evolutie van de werker
De ontwikkeling en toekomst van werk, en de rol van smart devices hier in:




Hoi Stephan,
Lijkt me goed om het er morgen over te hebben! Ik ben wel benieuwd naar jouw ideeen.
groeten, Esther
Hey Esther,
Dat is natuurlijk een vrij brede vraag.
Het beste lijkt mij dat de wethouder gewoon dicht bij zichzelf blijft en van daaruit gaat twitteren. Verder gewoon meedoen aan de online discussies over de onderwerpen waar hij/zij geïnteresseerd in is, en ook contact leggen met die mensen. Dat vergroot de zichtbaarheid ook al.
Ik merk zelf dat mijn blog mij wel een beetje helpt in het laten zien wie ik ben, de rest komt door de inhoud die ik deel en met wie ik communiceer. Ik doe het dus ook niet vanuit een PR/marketing oogpunt.
Zullen we eventuele andere PR tips a.s. vrijdag doornemen? 🙂
Ey Stephan! Leuk artikel! Veel leesvoer. Heb jij msischien tips voor een van onze wethouders? Die wil o0ok graag twitter gaan inzetten voor zijn eigen PR.
Groetjes! Esther