Een oudje, maar nog steeds leuk: bepaal je eigen succesfactor door dit te laten bereken door je naam. Naast dat dit altijd leuk is om je zelfverzekerdheid te boosten (ja, ik ga heilig op die cijfers en vergelijkingen af), viel mij nog een ding op: de status en waarde van traditionele media.
Ik zag de film vandaag in een presentatie van Richard van Hooijdonk tijdens het Amsterdam Marketing Event en eenmaal thuis heb ik gelijk verschillende filmpjes bekeken. Telkens bleek dat het succes van iemand nog veelal werd uitgemeten door aandacht van en publicaties in traditionele media: kranten, tv, magazines e.d. Is traditionele media niet zo 90’s? Trends wijzen er toch op dat de traditionele media de grootste klappen krijgen?Deze post heb ik eerder geschreven voor arbeidsmarkt.blogo.nl.
Toch lijkt de waarde en status van traditionele massa media dus nog steeds een grote rol te spelen in het succes-imago van een merk. Worden de nieuwe media al voor vol aangezien in het medialandschap? Ik ben benieuwd wat de ontwikkelingen zullen zijn op het gebied van aanzien.
Is sociale media, new media voor jou? Is sociale media niet een onderdeel van new media?
Maar is succes meten in de nieuwe media niet gewoon een kwestie van lastig meten? Er is zoveel en zoveel verschillende new media vergeleken met traditionele media.
Wat vind jij dan van de ontwikkeling dat traditionele kwaliteitsmedia grote klappen krijgen? Kwaliteitsmedia is natuurlijk zeer subjectief maar in dit geval wil ik het enkel richten op kwaliteitskranten – die echt in een crisis zitten maar naar mijn inziens van essentieel belang zijn voor de democratie.
@ Dr. Clavan
Bedankt voor je reactie (je bent officieel de 1e 😉 Ik had inderdaad een verkeerde classificatie neergezet: sociale media zijn een onderdeel van de nieuwe media.
Er is een grote verscheidenheid aan nieuwe media, dat maakt het landschap ook zo versnipperd. Ik denk dat kwaliteitskranten altijd zullen blijven bestaan gezien hun focus op kwaliteit ligt (dat is niet altijd het geval met de nieuwe media..), maar of dat in de huidige vorm blijft? Misschien wordt het wel een redelijk kleine schaal, maar er zal altijd een markt voor zijn.
Ik zelf denk dat een online identiteit en dus online reputatie steeds belangrijker gaat worden (komt ook naar voren in mijn aankomende master thesis). Binnen de online wereld hebben regelmatige bloggers op goede websites al wel een goede reputatie, maar geldt dit al voor de mainstream wereld? De toekomst zal het uitwijzen, maar ik denk dat de nieuwe media zeker een groot aandeel zullen hebben in iemand’s algehele reputatie.