Facebook dienstverlening hoe het niet moet?

Door Patrick Stastra werd ik op de website Facebook Fan gewezen.Zij beloven binnen 48 uur 1.000 fans voor je Facebook pagina af te leveren. In mijn ogen een slechte ontwikkeling, lees hieronder de argumenten.

Wat heb je aan 1.000 extra fans

Op zich zijn 1.000 extra fans natuurlijk interessant voor je Facebook community.
Ware het niet dat deze aangeleverde fans geen fans zijn:

  • Ja, het aantal van 1000 fans ziet er misschien indrukwekkend uit, maar er is totaal geen interactie mogelijk met deze mensen, omdat zij geen binding met die pagina hebben.
  • Omdat er geen binding is, zal ook niemand van die fans ook echt converteren: een product of dienst van jou afnemen, naar je website gaan, of iets onder zijn/haar netwerk verspreiden bijvoorbeeld.
  • Je leert niets van die fans. Facebook kan ook ingezet worden voor marktonderzoek. Deze fans zullen je echter weinig informatie opleveren.

Misschien dat die 1.000 extra Facebook fans een tijdelijk positief effect hebben op de Edgerank, ik vind het een diskwalificatie naar hoe jij naar je fans/klanten kijkt. Om met de woorden van Cor Hospes te spreken: “een like is geen lijk.” Je klantinteractie begint dan pas. En als die 1.000 fans totaal geen binding hebben met de pagina, is er weinig interactie op te bouwen.

De referenties van Facebook Fan bevestigen dit alleen maar:

Wat vind jij?

Zou jij deze 1.000 extra fans willen aankopen?
Zie jij wel de toegevoegde waarde in deze dienst? Ik hoor het graag!

Geen artikel meer missen? Abonneer je gratis via RSS of per e-mail.

Pagina delen: Facebooktwitterpinterestlinkedin