Social media weekly catch 21

Diepgaande sociale media artikelen zijn niet altijd aanwezig in de blogosfeer. Met deze weekly catch heb ik geprobeerd een selectie te maken van artikelen die je aan het denken zetten. Over sociale en politieke veranderingen, welvaart, de essentie van sociale media en meer.
Veel leesplezier!

Why I Will Never, Ever Hire A “Social Media Expert”
Recht in het gezicht, en helemaal waar: het gaat nog steeds om goede marketing en uitstekende service bieden aan je klanten.

Social media experts: vertel niet hoe te zenden, maar help met luisteren
“Het voordeel van nu is niet alleen dat het eenvoudiger is om op basis van deze enorme datasets geschiedenis te schrijven maar vooral sociale en politieke verandering te voorspellen.”

Internet matters: the net’s sweeping impact on growth, job, and prosperity
Interessant onderzoek van McKinsey over de invloed van het internet op landen hun nationaal inkomen en welke tools overheden kunnen gebruiken om meer welvaart te creƫren.

Buyersphere Report 2011: A European Perspective on B2B Content Consumption
B2B kopers willen meer en specifiekere informatie om aankoopbeslissingen op te baseren.

Where are the case studies that matter?
Goed artikel dat vraagt om social media case studies die echt de waarde van sociale media laten zien. Dus geen online business, social media bedrijf, kleine organisaties, niet gedreven door negatieve feedback en meer dan het delen van links.

Elke week interessante artikelen ontvangen en lezen?

Abonneer je op mijn RSS feed, dan ontvang je elke week deze social media weekly catch en andere interessante artikelen over social media en slimmer werken.

Pagina delen: Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedin