Weekly catch week 3

Social media en slimmer leven en werken in de breedste zin, dat zijn toch wel de thema’s die mij het meest boeien. Deze weekly catch bestaat dus uit een selectie van zulke artikelen die ik de afgelopen week met interesse gelezen heb en graag wil delen. Wat korter dan normaal, maar interessante leesvoer over social media roi, ons nieuwe oppervlakkige lees- en schrijfgedrag door de internetmaatschappij, efficiënter (samen)werken door af te stappen van e-mail, een zorgelijk niveau van internet vaardigheden en meer!

Social media

6 Critically Undervalued Social Media Success Metrics
Social media en ROI (return on investment) gaan niet samen? Hier worden zes manier gepresenteerd die wel meer inzicht schaffen in social media ‘succes’.

Bloggers quitting what they call a demanding task with few rewards
Zal er een trend ontstaan waarbij meer en meer bloggers stoppen omdat het ze weinig oplevert?

Slimmer werken

Short is the new long
Nicholas Carr deelt de mening dat de huidige internetmaatschappij ons oppervlakkiger maakt. In deze post geeft hij dat mensen niet meer lange teksten (willen) lezen. Ons leesgedrag en welke informatie wij waarderen verandert volgens Carr, maar niet in een positieve zin.

Zorgwekkend niveau internet vaardigheden
Interessant, maar ook schrikbarend onderzoek: “(…) zo hebben veel mensen moeite met het kiezen van de juiste zoekwoorden en werd gevonden informatie in meer dan 90 procent van de gevallen niet geëvalueerd.”

Aandachtspunt voor de overheid, gezien de informatiemaatschappij waarin wij leven!

2 uur tijdwinst per dag met “We quit e-mailing”
Effectiever communiceren, samenwerken en kennisdelen door e-mail af te schaffen? Kim Spinder is het aangegaan en is laaiend enthousiast!

Stop nu met kennis lurken, het doodt je creativiteit
Verslaafd aan online content lezen, zoeken en delen. Herkenbaar? Stan Lenssen’s artikel zet je weer even met beide benen op de grond: wees selectief met content lebberen.

Pagina delen: Facebooktwitterpinterestlinkedin