Weekly catch week 2

Week twee al weer van 2011 (zullen alle voorspelde trends uitkomen?). De vorige week was er nog geen weekly catch aangezien ik nog op vakantie was, maar hier is weer mijn wekelijkse selectie van artikelen die ik de afgelopen week met interesse gelezen heb en graag wil delen. Deze week zijn de artikelen vooral gericht op een strategische benadering van social media, semantische technologieën die de online privacy misschien ondermijnen, slimmer werken door cloud computing en online recruitment.

Social media

Being vs. Using Social in 2011
Sociale media zijn niet meer dan nieuwe communicatiekanalen: het is veel moeilijker om een sociale organisatie op te bouwen dan deze kanalen in te zetten.

De ultieme implementatie van een social media strategie
Sociale media staan ergens voor, een (nieuwe) manier hoe de wereld communiceert en elkaar probeert te helpen. Bij het inzetten van deze kanalen moet je dan ook een strategisch implementatieplan hebben.

The rise of the networked enterprise: Web 2.0 finds its payday
Onderzoek van McKinsey wijst uit dat organisaties die het web2.0 ondersteunen meer mogelijkheden hebben om geld te verdienen.

Social media, privacy en social semantic web… Weten wat niet wordt gedeeld.
Duidelijk verhaal dat aangeeft hoe je door ‘social semantic datamining’ toch veel over mensen kan weten als ze online veel hebben afgeschermd. Handig voor organisaties om op in te spelen, opletten voor gebruikers geblazen.

Klout is broken
Over de online reputatiedienst Klout wordt de laatste tijd veel gesproken. Dit artikel geeft een kritische kijk op deze dienst: want echte menselijke impact is nog altijd lastig te meten met een algoritme.

Slimmer werken

De inrichting van een virtueel kantoor
Dit vind ik nu een heel leuk artikel: een voorbeeld van een organisatie die bijna volledig op applicaties uit de cloud draait en hierdoor overhead zo laag mogelijk kan houden. Aanrader!

Advanced GTD with Remember The Milk
De Getting things done (GTD) methodiek is vrij bekend om slimmer te werken en hetzelfde geldt voor de applicatie Remember the Milk (RTM). Deze blog legt uit hoe je GTD kan uitoefenen door gebruik te maken van RTM.

Online recruitment

Nog niet gerekruteerd via sociale media? U bent niet de enige
Een stukje relativering over de inzet van sociale netwerken voor recruitment en de efficiëntie er van.

Pagina delen: Facebooktwitterpinterestlinkedin